Spørgeskema (online-survey) om brugertilfredshed på websitet

Eksempel på spørgeskema, der giver konkret viden om brugernes oplevelse af websitet

Nedenstående tabel viser et eksempel på hvorledes brugernes oplevelse af websitet kan afdækkes (normalt vil spørgeskemaet lægge sig i et popunder-vindue under selve browservinduet).

Hvad mener brugerne mon?
I det konkrete tilfælde har kunden allerede et velfungerende website med konstant stigende trafik. Men dels er sitet vokset med snart 300 %, hvilket har affødt en hypotese om at sitet er "uoverskueligt" og dels overvejes et helt nyt site, baseret på CMS.

Man har derfor ønsket at få afdækket om der er hold i at sitets omfang har medført uoverskueligthed samt hvorledes brugernes generelle tilfredshed er med sitet og om det er nødvendigt at fremskynde investeringen i et nyt site.

Udfyld de 5 punkter og tryk "Send indhold" nederst på siden.

 
1. For hvert udsagn sætter du ét kryds ud for det du mener passer bedst:
  Enig Lidt enig Både-og Lidt uenig Uenig Ved ikke
Jeg fandt hvad jeg søgte!
Det er let at finde rundt!
Jeg fik hurtigt overblik!
Teksterne er lette at forstå!
Siderne vises hurtigt!
Hjemmesiden er troværdig!
Hjemmesiden efterlader et positivt indtryk!
Hjemmesiden har indfriet mine forventninger!
 
2. Sæt kryds ud for ét - eller flere - ord som du synes passer på hjemmesiden:
Spændende: Pæn:
Rodet: Gammeldags:
Moderne: Sammenhængende:
Grim: Kedelig:
 
3. Hvad passer bedst på din situation lige nu:
Jeg søger....
Jeg overvejer.....
Jeg er kollega til...
Jeg er leverandør til...
Jeg søger job hos....
Andet
 
4. Hvor ofte bruger du internettet?
Hver dag flere gange
6-7 ugedage
Alle arbejdsdage
3-4 gange ugentligt
1-2 gange ugentligt
Sjældnere
 
5. Lidt om dig selv:
Alder?
Køn? Kvinde:           Mand:
 
Har du andre kommentarer, ønsker til hjemmesiden eller anden ris eller ros er du velkommen til at skrive til os her:

Udover dette spørgeskema har det løbende været inddraget tilbagemeldinger fra kundens forretningsforhold samt resultater fra sitets statistik i arbejdet med at optimere webløsningen.

Se samlet oversigt alle usability-produkter

Brugervenlighed, test & optimering

Effektmåling, statistik & logfilanalyse

Onlinesurveys & spørgeskema-
undersøgelser

Konsulentydelser & strategisk rådgivning

Kurser, workshop & foredrag

Referencer

Priser & tilbudsgivning

Om Abilitor

Aalborg
Scheelsminde
Tlf. 70208015
Mobil 26237015
Ophavsret & Ansvar
 
 
BLOGGEN

Henrik Hansen blogger:


Forelæsning, AAU: Brugerdrevent onlinesalg & -marketing

Oplæg: Optimering og bedre usability med Google Analytics

GABC 2011: Highlights fra Google Analytics-konference

KL & Det Offentlige kløjs i brugervenlighed – ups!

Usability: Strategisk værktøjskasse med 10 års Learnings & Best Practice

Domænesag: PBS’s image lider ubodelig skade

Gå til blog.abilitor.dk
BØGER

Boganmeldelse af Motiverende Design
- pligtlæsning for fagfolk

ARTIKLER

Internetkoncept og kravspecifikation for det effektive website

Guide til køb af brugervenlighedstest og usabilityanalyser

10 år efter The DOT-COM Gold Rush, men stadig aktuelle artikler om
Usability - et overset ledelsesansvar

Internetløsning - ikke satsning

APROPOS

Godt at vide:
Definition af brugervenlighed

***

Hver måned klikker ca. 2,1 mio. brugere
på løsninger, som Abilitor arbejder med.

Få selv aktuel viden om dine brugeres adfærd på Nettet:
Kontakt Abilitor

Se reference-liste her.

 
Til forsiden

ForsideTip en venKontakt  • Oversigt 

 
www.abilitor.dk Google 
topbar